Levering & Returnering
LEVERING & RETURNERING
Leveringstid
Alle varer bestilt inden kl. 14 sendes samme dag. Leveringen tager typisk 1-3 hverdage. Vi leverer ikke i weekenden og på helligdage.
Forsendelsesmuligheder
DAO – Pakkeshop
Ved denne fragtmetode, vil DAO levere din pakke direkte til den nærmeste DAO pakkeshop.
Du kan herefter afhente din pakke i din nærmeste DAO pakkeshop. Er pakken ikke afhentet indenfor 10 dage hos DAO pakkeshoppen, vil pakken blive returneret til Komma Kaffe.
Fragtpris: 34 kr. (Gratis v/køb for 399 kr.)
DAO – Levering til privatadresse
Ved denne fragtmetode, vil DAO forsøge at levere varen til din hjemmeadresse.
Skulle du ikke være hjemme ved leveringstidspunktet, så vil DAO lægge varen i din postkasse, ved din hoveddør eller levere den i din nærmeste DAO pakkeshop. Er pakken ikke afhentet indenfor 10 dage hos DAO pakkeshoppen, vil pakken blive returneret til Komma Kaffe.
DAO sporing af pakke
Spor din pakke via: https://www.dao.as/privat/find-din-pakke
DAO Kundeservice
DAO Kundeservice: https://www.dao.as/om-dao/faq
Kan jeg afhente min pakke?
Ja, du kan altid hente dit online køb indenfor vores åbningstider i risteriet i Søborg, eller du kan hente din kaffe i vores kaffebutik på Købmagergade 57, 1150 København. Butikken fører som regel alle friskristede bønner, men der kan være udsolgt situationer på dagen.
Sådan gør du?
Når du har valgt dine varer og er klar til at fortsætte til bestilling, vælger du leveringsmuligheden ”Click and Collect”, hvor du vælger at afhente ude på vores risteri i Søborg. Herefter afvent en mail fra os om, hvornår du kan afhente dine varer.
Leverer I til udlandet?
Vi leverer gerne til udlandet, men det kræver en særlig aftale med os, hvorfor du bedes skrive til vores kundeservice, gå på livechat eller ringe i telefontiden, så gør vi alt for at finde en løsning.
Opsigelse og automatisk fornyelse
Hos Komma Kaffe har vi ingen bindinger, så du kan til enhver tid, og uden begrundelse opsige dit kaffeabonnement til enhver gældende abonnementsperiode. Du kan afmelde eller pause dit kaffeabonnement via følgende link https://www.kommakaffe.dk/account.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Dette gælder ikke for fødevarer, herunder kaffe.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal være opmærksom på, at dette ikke gælder for vores kaffeprodukter.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 99 kr. Kontakt evt. DOA eller en anden transportør for eksakte priser.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. Dvs. alt kaffe.
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Fortrydelsesret
Fødevarer tages ikke retur. Andre, og intakte, varer, i uåbnet og original emballage tages retur indtil 14 dage efter levering, og det fulde beløb tilbagebetales. Er varen brugt bliver en eventuel værdiforringelse fratrukket efter vurdering af Minim Coffee Co. Du kan sende en mail til hello@minimcoffee.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Varen sendes til risteriet: Komma Kaffe ApS Columbusvej 1
DK-2860 Søborg
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Afbestilling af vare
Du kan afbestille din vare indtil varen er afsendt fra vores lager. Kontakt vores kundeservice via mail, livechat eller telefon.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Dette gælder ikke for køb af fødevarer, herunder kaffe. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Komma Kaffe ApS Columbusvej 1
DK-2860 Søborg
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.